Artık Oynayarak Öğrenme Zamanı! - PURPLE PAN
kod ödülleri, kaan salı, tuğberk dilaver, merve nur varol, ozan aydemir, barış özistek, ebru karayılmaz, ceren künütkum zobi, çarpala, esra bakay, faruk eczacıbaşı
17617
post-template-default,single,single-post,postid-17617,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
 

27 Mar Artık Oynayarak Öğrenme Zamanı!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn

Artık Oynayarak Öğrenme Zamanı! KOD Ödülleri’ni kazanan projeler, eğitimde yeni bir dönem başlatmaya aday.

Türkiye Bilişim Vakfı tarafından düzenlenen ve Türkiye’de bir ilk olan, matematik ve fen bilimleri alanlarındaki eğitim oyunlarının ödüllendirildiği KOD Ödülleri Eğitim Oyunu Yarışması’nda dereceye giren projeler ve fikirler açıklandı.

Matematik ve fen bilimleri alanlarında eğitim oyunları projelerinin ve fikirlerinin katıldığı yarışmanın oyun kategorisinde birinciliği, kahramanının görevi hücreleri hayatta tutabilmek olan Cellvivor adlı oyun projesi ile Ali Gökhan Birçek kazandı. İkincilik ödülünü, Isaac adlı karakterin, gezegenler arasındaki gizemli maceralarıyla Newton Yasaları’nı oyunla öğrettiği Isaac’i Anlamak adlı oyun projesi ile Görkem Üner ve Yusuf Mete Saraçoğlu alırken, Furkan Bayri ise, karakterin asasından çıkan ışınla optik ve ışığın kırılmasını oyuna dönüştüren Obsidian projesi ile üçüncülük ödülünün sahibi oldu.

Fikir kategorisinde ise, Çarpala adını verdiği fikirle Aysun Nurkaya birincilik ödülünü alırken, Titanik’te Matematik adlı fikirle Ebru Karayılmaz ve Ceren Künütkum Zobi ikinciliği, Gizemli Piramit adlı fikirle Kaan Salı, Tuğberk Dilaver ve Merve Nur Varol ise üçüncülüğü elde etti.

Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı Faruk Eczacıbaşı tarafından verilen Özel Ödül’ü Fun Math ile Mustafa Zafer Bolat kazanırken, Yapı Kredi Özel Ödülü’nün sahibi de Renkli Tırmanış oyunu ile Muhammed Duykan Bakay ve Esra Bakay oldu.

27 Mart 2018 Salı günü Kolektif House’da düzenlenen ödül töreninde konuşan Faruk Eczacıbaşı, TBV olarak Türkiye’yi bilgi toplumuna dönüştürmek amacı doğrultusunda çalıştıklarını vurgulayarak, “KOD ödülleri projemizi tasarlarken amacımız, K12 denilen ilkokul, ortaokul, liseyi kapsayan 4+4+4 uygulamasında Millî Eğitim Bakanlığı müfredatına uygun bir çerçevede, öğrencilerimize matematik ve fen bilimlerinin “eğitim oyunu” olarak sunulmasını teşvik etmek, ödüllendirmekti. Bugün burada kazansın veya kazanmasın, eğitim oyunu ile öğretme konusunda aklını, fikrini, yaratıcılığını ortaya koyan bütün katılımcılarımız, bizim için “kazanandır” ve ülkemizin eğitimle kalkınması için gidilecek yolda çok önemli katkı vermişlerdir. Dolayısıyla, bütün başvuranların, finale kalanların, kazananların kattığı değere minnettarız” diye konuştu.

Artık Oynayarak Öğrenme Zamanı! Türkiye’de ilk kez eğitim konusunda, “acaba Milli Eğitim Bakanlığı müfredatı, oyun ile, yani 6-18 yaş grubunun doğal öğrenme biçimine uygun olarak öğretilebilir mi” sorusunu Türkiye Bilişim Vakfı olarak sorduklarını ve bu konuda bir girişimde bulunduklarını belirten Eczacıbaşı, “Ne mutlu ki karşılığını da görüyoruz… Gelecek yıllarda çok daha geniş katılım ve gelişmiş içerikle KOD Ödülleri projesinin ülkemiz eğitim sistemine katkı vereceğine gönülden inanıyor ve bu vesile ile tüm katılımcı, paydaş ve destekçilerimize şükranlarımızı sunuyorum’’ dedi.

 

TOPLAM ÖDÜL 70 BİN TL 

Toplam ödüllerin 70 bin TL’yi bulduğu yarışmaya, 250’si oyun, 350’si fikir kategorisinde olmak üzere toplam 600 başvuru yapıldı. Bunlar arasından 26 oyun, 12 fikir projesi finale kaldı. Kododulleri.com sitesi 60 bin ziyaretçi tarafından, 145 bin kez görüntülendi.

Eczacıbaşı Topluluğu’nun 75. yılı kapsamında ana sponsorluğunu üstlendiği, Netmarble Türkiye, Yapı Kredi ve Medianova’nın destek sponsoru oldukları KOD Ödülleri Eğitim Oyunu Yarışması’na CC Media, Hardware Plus, Karnaval, Manibux, StartersHUB, Purplepan, Monster ve Webrazzi ise iletişim sponsoru olarak destek verdi.

Artık Oynayarak Öğrenme Zamanı!

DESTEK SPONSORLARI UMUTLU

KOD Ödülleri yarışmasının destek sponsorları Netmarble, Yapı Kredi ve Medianova’nın yöneticileri, yarışmada dereceye giren projelerin eğitime sağlayacakları katkıdan umutlu.

Netmarble EMEA CEO’su Barış Özistek, 30 milyon üzerinde dijital oyun severin yer aldığı Türkiye’de, bu yarışmanın yetenekli oyun geliştiricilerinin ve eğitim sektörünün dikkatini çekerek; oyunların eğitim alanında da etkin kullanılabileceğini göstereceğine emin olduğunu belirtti. Özistek, “Yarışmada dereceye giren projeler, eğitim alanında oyunların etkin kullanımı için çok güzel örnekler. Hem eğlendiren hem de öğreten içerikleriyle önemli bir fark yaratacaklarına inanıyorum” diye konuştu.

Code.YapıKredi Özel Ödülü’nü vermekten büyük mutluluk duyduklarını belirten Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan da KOD Ödülleri’nin eğitim alanındaki oyunları destekleme misyonunu, gençleri yenilikçi bakış açısı kazanmaları için cesaretlendiren, topluma katkı sağlamayı hedefleyen bir kurum olarak gönülden benimsediklerini dile getirerek, “KOD Ödülleri’nin ülkemiz girişimcilik ekosisteminin geleceğine önemli katkıları olacağına inanıyoruz” dedi.

Medianova CEO’su Serkan Sevim ise, Türkiye’nin aydınlık yarınları için, nitelikli eğitimin birinci koşul olduğuna inandıklarını ifade ederek, KOD Ödülleri gibi gençleri teşvik edecek ve ülkemizi bu alanda ileri taşımaya yardımcı olacak organizasyonları desteklemekten gurur duyuyoruz. Geleneksel yöntemlerin yanı sıra KOD Ödülleri’nden çıkan yenilikçi proje ve fikirlerin de yakın bir gelecekte nitelikli eğitimin önemli bir parçası olacağı düşüncesindeyiz” diye konuştu.

Gaming in Turkey Oyun Ajansı Kurucusu ve Kod Ödülleri Jürisi Ozan Aydemir de düşüncelerini ve mutluluğunu şu sözlerle paylaştı “Bugün 2 senedir üzerinde emek verdiğimiz KOD Ödülleri yarışmamızın ilk senesinin meyvelerini ayakta alkışladık. Gerçekten hepimiz için çok büyük bir mutluluk, oyuna ve eğitime yönelik fikir ve uygulamaların önünü açmak onları ödüllendirmek. Türkiye Bilişim Vakfı tarafından düzenlenen ve Türkiye’de bir ilk olan, KOD Ödülleri Eğitim Oyunu Yarışması gelecek sene eminim ki çok daha fazla kişiye ulaşacak ve her geçen sene bir çok gencin önünü açacak.”

Yarışma jürisinde, TBV Başkanı Faruk Eczacıbaşı, Netmarble EMEA CEO’su Barış Özistek, Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan, Purple PAN Creative Agency Kurucusu ve Kreatif Direktör Ozan Aydemir, Bahçeşehir Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı Güven Çatak, İstanbul Bilgi Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı Tonguç İbrahim Sezen ve Adapazarı Enka Okulları Müdürü Dr. Özlem Mecit yer aldı.

KOD Ödülleri Eğitim Oyunu Yarışması, ilkokul, ortaokul ve lise eğitim düzeylerinde, bilişim teknolojilerinin eğitimdeki önemini ve katkısını vurgulamak, bu alanda fikir üreten, uygulama geliştiren ve uyarlama yapan kişi ve kurumların çalışmalarına güç katmak ve yetişmekte olan kuşakları özendirmek amacıyla düzenlendi. Yarışmaya, matematik ve fen bilimlerinde öğrenmeye katkı sağlayacak dijital oyun ya da dijital oyun fikri üretenler katıldı.

Artık Oynayarak Öğrenme Zamanı!

OYUN KATEGORİSİNDE DERECEYE GİRENLER:

Birincilik ödülü – Cellvivor

Oyundaki kahraman, bakteri hücresinden başlayarak sırasıyla hayvan ve bitki hücrelerinde bir maceraya çıkıyor. En önemli görevi ise, hücre ve organellerin yitirmekte olduğu bir takım işlevlerine yardımcı olarak hücreleri hayatta tutabilmek. (Biyoloji)

İkincilik ödülü – Isaac’i Anlamak

Newton Yasaları’nı; uyandığında etrafında kimseyi göremeyen Isaac’in gezegenler arası maceralarıyla, gizem ve merak seviyesini en üstte tutarak öğretmeyi amaçlayan bir oyun. (Fizik-Matematik)

Üçüncülük ödülü – Obsidian

Oyun, lise ve ortaokul çağındaki öğrencilerin optic ve ışığın kırılması konusunu kolay bir şekilde ve keyifli vakit geçirerek öğrenmeleri için tasarlandı. Karakterin asasından çıkan ışığın sınırlı sayıda ayna ve mercek yardımıyla kırılarak çıkış noksatına giden bir yol çizilmesi ve karakterin bu yolu izlemesini sağlamak üzere hazırlanmiş bir yol bulma oyunu. (Fizik)

Artık Oynayarak Öğrenme Zamanı!

FİKİR KATEGORİSİNDE DERECEYE GİRENLER

Birincilik ödülü – Çarpala

Özellikle ilkokul seviyesindeki öğrencilere çarpma işlemini öğretmek ve hız kazandırmak amacıyla, üzerinde farklı sayılar yazan pullarla matematik öğretmeyi  öngören bir fikir.

İkincilik ödülü – Titanik’te Matematik

Temel oyunlaştırma öğeleri kullanarak düşünülmüş, Titanik gibi 7’den 70’e büyük bir kitlenin bildiği öğelerle hikayeleştirilen bu fikirde amaç; Titanik batarken karşılaşılan matematik problemlerini çözerek karakteri gemiden kurtarmak.

Üçüncülük ödülü – Gizemli Piramit

Gizemleri günümüzde dahi tam olarak çözülememiş Mısır Piramitleri’nde geçen, dışarı giden doğru yolu bulmak için karşılaşılan soruları doğru yanıtlamanın gerektiği bir oyun fikri.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn